ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автори:




Доповідачі:



Галузь:

Освіта, наука

Статус:

Новий проект

Дата:

16.05.2024

ДРУК

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1
Про перепрофілювання (зміну типу)та перейменування Гімназії с.Розжалів Радехівської міської ради Львівської області

ПОГОДЖЕНО:
Юридичний відділ
 
 
 
Начальник                   Андрій МІЩУК
РОЗРОБЛЕНО:
Відділ організації  діяльності закладів освіти                                                                                   Радехівської міської ради
 
 
Начальник                    Галина КРАСІЦЬКА
 
 
ПРОЄКТ
         РАДЕХІВСЬКА   МІСЬКА    РАДА
 
     ЛЬВІВСЬКОЇ   ОБЛАСТІ
 
___ СЕСІЯ  СКЛИКАННЯ
           
Р І Ш Е Н Н Я
 
Від «___»________ 202__ року                       № ____м. Радехів    
 
Про перепрофілювання (зміну типу)та
перейменування Гімназії с.Розжалів
Радехівської міської ради Львівської області
 
 
З метою упорядкування мережі освітніх закладів, що перебувають у комунальній власності Радехівської міської ради, керуючись ст.53 Конституції України, відповідно до статей 16, 25, 26, 32, 59, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 25 Закону України «Про освіту», статтями 31, 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань»,  Господарського кодексу України, статтями 104, 110, 111 Цивільного Кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 03.11.2010р. № 996 «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики», з метою створення умов для здобуття дітьми якісної освіти, приведення освітньої мережі у відповідність до вимог законодавства та освітніх потреб населення,Радехівська міська рада,-
 
ВИРІШИЛА:
 
            1. Перепрофілювати (змінити тип)та перейменувати комунальний заклад загальної середньої освіти Гімназії с.Розжалів Радехівської міської ради Львівської області (ЄДРПОУ: 22375539) на повну назву українською мовою: Початкова школа с.Розжалів Радехівської міської ради Львівської області, скорочена назва українською мовою: Початкова школа с.Розжалів.
            2. Затвердити Статут Початкової школи с.Розжалів Радехівської міської ради Львівської області у новій редакції (додається).
            3. Начальнику відділу організації діяльності закладів освіти Радехівської міської ради КрасіцькійГалині Олександрівні:
3.1. попередити керівника вищезазначеної школи про зміни умов праці відповідно до ст.ст.32, 36, 40КЗпП України,  у зв’язку із перепрофілюванням (зміною типу) закладу освіти, згідно чинного законодавства України.
            4. Керівнику даного комунального закладу загальної середньої освіти Гаєвській Галині Михайлівні,паспорт ********************************, ІПН **********, у зв’язку із зміною типу (перепрофілюванням) та перейменування закладу освіти:
            4.1.звернутись до державного реєстратора для подачі документів, для внесення змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстріюридичних осіб, фізичних осіб-підприємців  та  громадських  формувань;
4.2. вжити організаційно-правових заходів, передбачених цивільним, господарським та трудовим законодавством України.
5. Контроль за виконаннямданогорішенняпокласти на постійнудепутатськукомісію з питаньсоціально-гуманітарногорозвиткутериторій, інформаційногозабезпечення, освіти, охорониздоров’я, культури, молоді і спорту та ЖКГ (голова Кулич Ю.О.).
6. Рішення набирає чинності з моменту оприлюднення на офіційному  вебсайті Радехівської  міської  ради.
 
 
 
Міський голова                                                                 Степан КОХАНЧУК
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Затверджено
рішенням ___сесії скликання
Радехівської міської ради
                                                                                              №___ від «__»_________202__ р.
 
                                                                                                 _________________________________
                                                           міський голова
                                                                    Степан КОХАНЧУК
 
 
 
 
 
 
 
С Т А Т У Т
 
ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ с. РОЗЖАЛІВ РАДЕХІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
 
(нова редакція)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Радехів – 202__
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Даний статут  визначає правовий статус, порядок утворення та основні засади діяльності закладу  освіти з його дошкільним підрозділом.
1.2. Повна назва закладу освіти: Початкова школа с.Розжалів Радехівської міської ради Львівської області. Скорочена назва закладу освіти: Початкова школа с.Розжалів. Початкова школа с.Розжалів, ЄДРПОУ - 22375539,(далі - заклад освіти) є комунальним закладом освіти, який надає освітні послуги у сфері дошкільної та початкової освіти (перший рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової освіти).
1.3. Засновником  закладу освіти є Радехівська міська рада, (ЄДРПОУ: 26361149).
1.4. Уповноваженим органом засновника є Відділ організації діяльності закладів освіти Радехівської міської ради Львівської області (далі – Відділ ОДЗО), (ЄДРПОУ: 43081140).
1.5. Форма власності – комунальна.
 1.6. Організаційно-правова форма закладу освіти - комунальна організація (установа, заклад).
1.7. Місцезнаходження закладу освіти: 80211, вул. Садова, 20, с.Розжалів, Червоноградський район, Львівська область.
1.8. Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу освіти з його дошкільним підрозділом,приймає засновник відповідно до вимог законодавства України.
1.9. Заклад освіти є юридичною особою, має штамп, печатку та має у своєму складі дошкільний підрозділ.
1.10. Заклад освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, “Про місцеве самоврядування в Україні”, Законом України «Про дошкільну освіту», Положенням про заклад дошкільної освіти, іншими законодавчими актами, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами МОН, інших центральних органів виконавчої влади, цим Статутом, рішеннями засновника та уповноваженого органу засновника і власними установчими документами.
1.11.В закладі освіти мовоюосвітнього процесу є державна мова.
1.12. Взаємовідносини закладу освіти з юридичними і фізичними особами визначаються договорами (угодами), що укладені між ними.
1.13. Заклад освіти утворюється з метою:
- дошкільної освіти – забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб, шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок;
- забезпечення права дитини, у тому числі дитини з особливими освітніми потребами, на доступність і безоплатність здобуття дошкільної освіти;
- забезпечення необхідних умов функціонування і розвитку системи дошкільної освіти, визначення змісту дошкільної освіти;
- задовольняти потреби громадян відповідної території у здобутті дошкільної освіти та реалізувати завдання дошкільної освіти, що визначені Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та Базовим компонентом дошкільної освіти ;
- дотримання прав дитини у сфері дошкільної освіти;
- забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня і обсягу;
- початкової освіти – всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою;
- створення єдиного освітнього простору;
- забезпечення рівного доступу осіб, у тому числі з особливими освітніми потребами, до якісної освіти;
- створення умов для здобуття особами загальної середньої освіти, забезпечення всебічного розвитку особи;
- раціонального і ефективного використання наявних ресурсів суб’єктів закладу освіти їх модернізації.
Головними завданнями  закладу освіти є:
-створення умов для різнобічного розвитку дитини дошкільного та шкільного віку;
- концентрація та ефективне використання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб учнів (вихованців), створення єдиної системи освітньої роботи;
- забезпечення права громадян на повну загальну середню освіту;
- виховання відповідального громадянина/громадянки України, орієнтованого/ї на цінності української національної культури, європейської цивілізації та з твердим наміром діяти на користь іншим людям;
- виховання шанобливого ставлення до родин, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
- формування і розвиток соціально зрілої, творчої, гармонійної особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
- створення передумов для соціальної адаптації, подальшої інтеграції в суспільство осіб з особливими освітніми потребами;
- творення безпечного, ґрунтованого на довірі, демократичного, інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього середовища, сприятливого для формування відповідального громадянина України;
- виховання в учнів (вихованців) поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;
- розвиток особистості учня (вихованця), його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
- реалізація права учнівна вільне формування політичних і світоглядних переконань;
- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів;
- створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.
1.14. Учні (вихованці) закладу освіти забезпечуються медичним обслуговуванням, що
здійснюється медичними працівниками, які входять до штату закладуосвіти або відповідних закладів охорони здоров’я, у порядку,встановленому Кабінетом Міністрів України.
1.15. У закладі освіти діє бібліотека. Бібліотека є осередком, в якомуреалізуються потреби та інтереси здобувачів освіти, освітнізавдання закладу освіти у сфері культурної та інформаційної освітимолоді. Вона слугуєтакожвдосконаленнюмайстерностіпедагогічних
працівників, популяризаціїпедагогічнихзнаньсередбатьків, поширеннюзнань про регіон.
Послугамибібліотекиможутькористуватися:
-здобувачіосвіти;
-педагогічніпрацівники і іншіпрацівники закладу освіти;
-батьки здобувачівосвітиабо особи, якіїхзамінюють.
Бібліотечний фонд загальногокористуванняскладають: підручники,інформаційні і періодичнівидання, художнялітература (обов’язкова ідодаткова), довідкові та популярнівидання, преса, аудіовізуальніматеріалитощо.
 1.16. Заклад освіти має право:    
- визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу за погодженням із засновником та/або уповноваженим органом засновника;
- визначати варіативну частину робочого навчального плану;
- в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі плани;
- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;
- розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів.
1.17. В закладі освіти створюються та функціонують методичні об’єднання вчителів початкових класів,  інші організації, діяльність яких не суперечить чинному законодавству.
1.18. Заклад освіти є неприбутковою організацією.
 
II. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
2.1. Освітня програма закладу освіти в тому числі дошкільного підрозділу схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником.
Освітня програма - це єдиний комплекс освітніх компонентів, спланованих і організованих закладом освіти для досягнення учнями визначених відповідним Державним стандартом початкової освіти результатів навчання.
2.2. Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом та реалізується згідно з чинною програмою (програмами) розвитку дітей та навчально-методичними посібниками затвердженими в установленому порядку МОН України.
2.3. Базовий компонент дошкільної освіти – це державний стандарт, що містить норми і положення, які визначають державні вимоги до рівня розвиненості та вихованості дитини раннього та передшкільного віку, а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті. Виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти є обов’язковим.
2.4. У дошкільному підрозділі групи можуть комплектуватися за віковими та різновіковими ознаками.
Можуть функціонувати такі групи:
- дошкільні групи (наповнюваність – 25 дітей);
- різновікові (наповнюваність – 15 дітей);
- з короткотривалим перебуванням дітей (наповнюваність – 10дітей).
2.5. Основою для розроблення освітньої програми є відповідний Державний стандарт початкової освіти.
2.6. Освітня програма має містити:
загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти;
вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою;
перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх галузей та/або предметів, дисциплін тощо, логічну послідовність їх вивчення;
форми організації освітнього процесу;
опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;
інші освітні компоненти (за рішенням закладу загальної середньої освіти).
2.7. Освітня програма має передбачати освітні компоненти для вільного вибору здобувачів освіти.
2.8. Освітні програми, що розробляються на основі типових освітніх програм, не потребують окремого затвердження центральним органом забезпечення якості освіти.
2.9. Освітня програма має передбачати досягнення здобувачами освіти результатів навчання (компетентностей), визначених відповідним Державним стандартом початкової освіти.
2.10. На основі освітньої програми заклад освіти складає та затверджує навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу.
2.11.Обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників закладу освіти, визначається керівником закладу освіти згідно чинного законодавства.
2.12. Структура навчального року (тривалість навчальних занять, поділ на  семестри та режим роботи закладу освітивстановлюються його керівником у межах часу, передбаченого робочим навчальним планом у відповідності до чинного законодавства.
Розклад уроків закладу освіти складається відповідно до навчального плану з дотриманням педагогічних, санітарно-гігієнічних та режимних вимог і затверджується керівником закладу освіти.
2.13. Заклад освіти працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України.
2.14.Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники навчального закладу можуть самостійно добирати програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів, мають право на розробку та впровадження власних навчальних програм.
2.15.  Заклад освіти обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Законів України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”,“Про дошкільну освіту”, інших актів законодавства та своїх установчих документів з урахуванням специфіки власної освітньої діяльності, профілю (спеціалізації) та інших особливостей організації освітнього процесу. Дистанційне, індивідуальне навчання та навчання екстерном організовуються у порядку, визначеному МОН.
2.16. Заклад освіти може виконувати освітні програми і надавати платні послуги на договірній основі згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.
2.17. Відволікання учнів (вихованців) від навчальних занять для впровадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).
2.18. Зарахування  учнів  (вихованців)  до  закладу освіти  здійснюється за наказом керівника на підставі особистої заяви (для неповнолітніх - заяви одного з батьків дитини чи особи, які їх замінюють), відповідно до Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти.
2.19. У разі  потреби  учень  (вихованець)  може  перейти  протягом будь-якого  року   навчання до іншого закладу освіти. Переведення учнів до іншого закладу освіти здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством  освіти і науки України зразка.
 
ІІІ. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
3.1.Учасниками освітнього процесу в закладі освіти є:
- діти дошкільного віку;
- здобувачі освіти (учні);
- педагогічні працівники;
- інші працівники закладу освіти;
- батьки здобувачів освіти (вихованців), або особи, які їх замінюють;
- асистенти дітей (у разі їх допуску відповідно до вимог ч.7 ст.26 Закону України «Про повну загальну середню освіту»);
3.2. Статус, права та обов'язки учасників освітнього процесу визначаються Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту",”Про дошкільну освіту”, іншими законодавчими актами України, цим Статутом, правилами внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти.
3.3. Трудові відносини (призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників), педагогічне навантаження, інші види педагогічної  діяльності регулюються чинним законодавством України про працю, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту» та іншими законодавчими актами, прийнятими відповідно до них правилами внутрішнього трудового розпорядку.
3.4. Права і обов'язки учнів, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим Статутом.
3.5. Здобувачі освіти (вихованці) мають право на:
- здоровий спосіб життя;
- повагу людської гідності;
- якісні освітні послуги;
- безоплатну дошкільну освіту;
- безпечні й нешкідливі для здоров’я умови навчання, утримання, розвитку і виховання;
- захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров’ю дитини, а також від фізичного та психологічного насильства, приниження її гідності;
- отримання кваліфікованої допомоги для розвитку словесної творчості, раннього оволодіння грамотою, усунення дефектів звукової вимови;
- вибір занять у гуртку за інтересами;
- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
- відзначення успіхів у своїй діяльності;
- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувачу освіти;
- користування бібліотекою, навчальною, науковою, культурною, виробничою, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти; 
- вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;
- доступ до інформації з усіх галузей знань;
- брати участь у  різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової діяльності;
- брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації освітнього процесу;
- брати участь у роботі добровільних самодіяльних об'єднань, творчих студій, клубів, гуртків, груп за інтересами тощо;
- захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їхню честь, гідність;
- індивідуальну та екстернатну форму навчання згідно з чинними нормативними документами Міністерства освіти і науки України;
- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
3.6. Здобувачі освіти (учні) зобов'язані:
- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності) та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватись етичних норм;
- відповідально та дбайливо ставитись до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля; 
- оволодівати знаннями, уміннями, практичними навичками, підвищувати свій загальний культурний рівень;
- дотримуватися установчих документів, вимог Статуту, правил внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);
- повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших;
- дбайливо ставитись до комунального, громадського і особистого майна, майна інших учасників освітнього процесу;
- дотримуватися вимог законодавства, моральних, етичних норм, поважати честь і гідність інших учнів та працівників закладу освіти;
- брати участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;
- дотримуватися правил особистої гігієни, дбати про охайний зовнішній вигляд;
- користуватисьмобільними телефонами, планшетами, ноутбуками під часпроведеннянавчальних занять лише за дозволомкласнихкерівників/вчителів-предметників.
3.7. Здобувачіосвітимаютьтакожінші права та обов’язки, передбаченізаконодавством та установчими документами закладу освіти.Залученняздобувачівосвітипід час освітньогопроцесу до виконанняробітчи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацієюосвітньоїпрограми,забороняється, крімвипадків, передбаченихчиннимзаконодавствомУкраїни.
3.8. Здобувачіосвітизалучаються за їхзгодою та згодоюбатьківабоосіб,якіїхзамінюють, до самообслуговування, різнихвидівсуспільнокорисноїпрацівідповідно до цього Статуту і правил внутрішнього трудовогорозпорядку зурахуваннямвіку, статі, фізичнихможливостей та відповідно доСанітарного регламенту для закладівпочатковоїосвіти.
3.9. За невиконанняздобувачамиосвітисвоїхобов’язків, порушенняцього Статуту, правил внутрішньогорозпорядку, вониможутьнести відповідальністьвідповідно до чинногозаконодавства.
3.10. Рішеннямпедради, погодженим з відділом ОДЗО, як виключнийзасібпедагогічноговпливу занеодноразовіпорушення Статуту здобувачосвітиможе бути відрахований
із закладу освіти.
Про можливевідрахування батьки учня/учениці (особи, якіїхзамінюють)повинні бути поінформовані у письмовійформі не пізнішеніж за місяць. Удвотижневийтермін до можливоговідрахування про цеписьмовоповідомляється орган управлінняосвітою за місцемпроживанняучня. Засприяннявідповідного органу управлінняосвітоювідрахованіучніпереводяться до іншого закладу освіти.Рішення про відрахуваннядітей-сиріт та дітей, позбавленихбатьківськогопіклування, приймаєтьсялише за згодоюорганівопіки та піклування. Засприяннявідповідного органу управлінняосвітоютакіучніпереводяться
до іншого закладу освіти.
3.11. Педагогічні працівники:
 Педагогічними працівниками закладу освіти можуть бути особи, які мають педагогічну освіту, вищу освіту та/або професійну кваліфікацію, вільно володіють державною мовою (для громадян України) або володіють державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для іноземців та осіб без громадянства), моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки.
3.12. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються чинним законодавством України про працю, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту» та іншими законодавчими актами, прийнятими відповідно до них правилами внутрішнього трудового розпорядку. Трудові відносини між керівництвом закладу освіти та педагогічними працівниками можуть бути виражені у формі безстрокового та строкового трудових договорів та у формі контракту.
3.13. Педагогічні працівники закладу освіти мають право на:
- безпечні і нешкідливі умови праці;
- захист професійної честі та гідності;
- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу відвтручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність,вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідаютьосвітній програмі;
- педагогічну ініціативу;
- розроблення та впровадження авторських навчальних програм,проектів, освітніх технологій, використання інноваційних прийомівта засобів навчання;
- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою,культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктуроюзакладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку,встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
- підвищення кваліфікації, перепідготовку;
- вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти,установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, щоздійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічнихпрацівників;
- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, щовикористовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
- сертифікацію на добровільних засадах;
- справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійноїдіяльності;
- відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
- індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу)діяльність за межами закладу освіти;
- участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;
- участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти.
- об’єднання у професійні спілки та членство в інших об’єднанняхгромадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
- захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства таексплуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації забудь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкодиздоров’ю.
3.14. Педагогічні працівники закладу освіти зобов'язані:
- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
- додержуватися установчих документів та правил внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки;
- виконувати обов’язки, визначені освітнім законодавством, установчими документами закладу освіти, трудовим договором чи контрактом та/або їхніми посадовими інструкціями;
- виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
- сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
- формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
- виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови, мов національних меншин України та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України і навколишнього природного середовища;
- формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними,релігійними групами;
- забезпечувати єдність навчання, виховання та розвитку учнів, а також дотримуватися у своїй педагогічній діяльності інших принципів освітньої діяльності, визначених статтею 6 Закону України «Про освіту»;
- використовувати державну мову в освітньому процесі відповідно до вимог чинного  законодавства;
- дотримуватися педагогічної етики;
- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та дослідницько-пошуковій роботі;
- захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації,що завдають шкоди здоров’ю здобувачам освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладу освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
- повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, вихованців, педагогів та інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування);
- володіти навичками з надання домедичної допомоги дітям;
- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
- брати участь у роботі педагогічної ради, засіданнях предметних (циклових) комісій, методичних об’єднань, нарадах, зборах;
- виконувати накази і розпорядження керівника закладу освіти;
- вести відповідну документацію;
- сприяти зростанню іміджу закладу освіти;
- утримувати навчальні приміщення відповідно до вимог правил пожежної безпеки, охорони праці та безпеки життєдіяльності, санітарно-гігієнічних вимог;
- інші обов’язки, передбачені чинним законодавством, посадовими обов’язками, правилами внутрішнього трудового розпорядку, цим Статутом.
 3.15. Педагогічні працівники, які систематично порушують цей Статут,правила внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються або притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
3.16. Права і обов’язкиіншихпрацівників, якізалучаються до освітньогопроцесурегулюютьсятрудовимзаконодавством, відповіднимидоговорами, цим Статутом та правилами внутрішнього трудовогорозпорядку закладуосвіти.
3.17. Педагогічні працівники, які досягли пенсійного віку та яким виплачується пенсія за віком, працюють на основі трудових договорів, що укладаються строком від одного до трьох років, згідно з діючим законодавством України.
3.18. Особи, які не мають досвіду педагогічної діяльності та приймаютьсяна посаду педагогічного працівника наказом керівника закладу освіти,проходять протягом першого року роботи педагогічну інтернатуру.
3.19. Не можуть працювати в закладі освіти або залучатися до участі восвітньому процесі особи, які вчинили злочин проти статевої свободи, чистатевої недоторканості дитини або у присутності дитини чи звикористанням дитини.
3.20. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та іншихпрацівників закладу освіти, інші трудові відносини регулюються згідно здіючим законодавством України.
3.21. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповіднодо законодавства керівником закладу освіти.Обсяг педагогічного навантаження може бути меншим ніж тарифна ставкаабо посадовий оклад лише за письмовою згодою педагогічного працівникапри зміні істотних умов праці (зменшенням кількості годин відповідно донавчального плану). Перерозподілпедагогічногонавантаженняпротягомнавчального рокудопускаєтьсялише в разізміникількості годин для вивченняокремихпредметів, щопередбачаєтьсяробочимнавчальним планом, або записьмовоюзгодоюпедагогічногопрацівника з додержаннямзаконодавстваУкраїни про працю.
3.22. Педагогічні працівники, які відмовились продовжувати роботу у зв’язку іззміною істотних умов праці, підлягають звільненню з дотриманням нормчинного законодавства.
3.23. Конкретний перелік посадових обов’язків визначається посадовоюінструкцією, яку затверджує керівник закладу освіти.
3.24. Не допускається відкволікання  педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків, крім випадків, передбачених законодаством.
3.25. Залученняпедагогічнихпрацівників до участіу видахробіт, не передбаченихосвітньою (освітніми) програмою (програмами) закладу, навчальнимипрограмами та іншими документами, щорегламентуютьдіяльність закладу освіти, здійснюєтьсялише за їхзгодою.
3.26. Педагогічніпрацівники закладу освітипідлягаютьатестації (сертифікації) відповіднодо порядкузгідно з діючимзаконодавствомУкраїни.
3.27.  Права та обов'язкипедагогічнихпрацівниківвизначаютьсяКонституцієюУкраїни, Кодексом законів про працюУкраїни, ЗакономУкраїни «Про освіту», Законом України «Про повнузагальнусереднюосвіту», «Про дошкільнуосвіту» та іншими нормативно-правовими актами.
3.28. Батьки (особи, якіїхзамінюють), мають право:
 - захищативідповідно до законодавства права та законніінтересиучнів (вихованців);
 - звертатися до керівника закладу освіти, органів управління освітоюз питань освіти;
- брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти,зокрема обирати і бутиобраними до органів громадськогосамоврядування закладу освіти;
- завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладіосвіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні,соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічніексперименти, інноваційну діяльність закладу та надавати згоду научасть у них дитини;
- брати участь у розробленні індивідуальної програми розвиткудитини та/або індивідуального навчального плану;
- здійснювати індивідуальний супровід дитини з особливимиосвітніми потребами під час її перебування у закладі загальноїсередньої освіти;
- отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результатинавчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є)і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та йогоосвітньої діяльності;
- приймати рішення щодо участі дітей в заходах організованихзакладом освіти.
3.29. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов’язані:
- дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та успільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
- формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
- виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, її національних, історичних, культурних цінностей, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та національних меншин;
- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різнихполітичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);
- сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);
- виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.
3.30. У разіневиконання батьками та особами, якіїхзамінюють, обов’язків, передбаченихзаконодавством, заклад освітиможепорушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числіпозбавленняїхбатьківських прав.
3.31. Представники громадськості мають право:
- обирати й бути обраними до органів громадського самоврядування школи;
- керувати учнівськими об'єднаннями за інтересами й гуртками, секціями;
- проводити консультації для педагогічних працівників;
- брати участь в організації освітнього процесу.
3.32. Представники громадськості зобов'язані дотримуватися Статуту закладу освіти, виконувати рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів (вихованців) від всіляких форм фізичного та психічного насилля, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.
3.33. За умови реорганізації, ліквідації чи перепрофілювання (зміни типу) закладу освіти, її працівникам і учням засновник гарантує дотримання їхніх прав та інтересів відповідно до вимог чинного законодавства з питань праці та освіти.
 
ІV. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ
4.1.Управління закладом освітиздійснюють:
- засновникабоуповноважений ним орган;
- керівник закладу освіти (директор);
- педагогічна рада;
- вищийколегіальний орган громадськогосамоврядування закладу освіти.
4.2. Керівник закладу освіти:
4.2.1. Повноваженнякерівника закладу освітивизначаються Законами України «Про освіту», «Про повнузагальнусереднюосвіту», «Про дошкільнуосвіту»,цим Статутом та трудовим договором (контрактом). Керівник закладуосвітиздійснюєбезпосереднєуправління закладомосвіти і несевідповідальністьза освітню, фінансово-господарську та іншудіяльність закладу освіти.
Керівник є представником закладу освіти у відносинах з державнимиорганами, органами місцевогосамоврядування, юридичними та фізичнимиособами і діє без довіреності в межах своїхповноважень, передбаченихзаконом та установчими документами закладу освіти.
4.2.2. Керівник закладу освітипризначається та звільняється з посадирішеннямзасновникаабоуповноваженого ним органу.Керівник закладу освітипризначаєтьсяна посаду за результатамиконкурсного відборувідповідно до Положення про конкурс на посадукерівника закладу з числа претендентів, які є громадянамиУкраїни, вільноволодіють державною мовою і маютьвищуосвітуступеня не нижчемагістра, стаж педагогічної та/абонауково-педагогічноїроботи не меншетрьохроків. Додатковікваліфікаційнівимоги до керівника та порядок йогообрання (призначення) визначаютьсяПоложенням про конкурс на посадукерівника закладу освіти. Начальник відділуорганізаціїдіяльностізакладівосвітиРадехівськоїміської ради призначаєпереможця конкурсу на посадукерівника закладу освіти наказом та укладає з ним строковийтрудовийдоговір (контракт) на строк, щодорівнює шести рокам (на строк, щодорівнюєдвом рокам - для особи, яка призначається на посаду директора закладу загальноїсередньоїосвітивперше).
Звільненнякерівника закладу освітиздійснюється начальником відділуорганізаціїдіяльностізакладівосвітиРадехівськоїміської ради з підстав та у порядку, визначених Законами України «Про освіту», «Про повнузагальнусереднюосвіту», «Про дошкільнуосвіту»,законодавствомУкраїни про працю.
4.2.3. Керівник закладу освіти в межах наданихйомуповноважень:
-організовуєдіяльність закладу освіти;
-вирішуєпитанняфінансово-господарськоїдіяльності закладуосвіти;
-призначаєна посаду та звільняє з посади заступникадиректора,педагогічних та іншихпрацівників закладу, визначаєїхпосадовіобов’язки;
- забезпечує:
- організаціюосвітньогопроцесу та здійснення контролюза виконаннямосвітніхпрограм;
-функціонуваннявнутрішньоїсистемизабезпеченняякостіосвіти;
-умови для здійсненнядієвого та відкритогогромадськогоконтролю за діяльністю закладу освіти;
-своєчасне та якіснеподаннястатистичноїзвітності;
-сприяє та створюєумови для діяльностіорганівсамоврядуваннязакладу освіти;
-забезпечуєстворення у закладіосвітибезпечногоосвітньогосередовища, вільноговіднасильства та булінгу (цькування), длячого,розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів,спрямованих на запобігання та протидіюбулінгу (цькуванню)в закладіосвіти;
-розглядає заяви про випадкибулінгу (цькування) здобувачівосвіти, їхніхбатьків, законнихпредставників, іншихосіб тавидаєрішення про проведеннярозслідування;
-скликаєзасіданнякомісії з розглядувипадківбулінгу(цькування) для прийняттярішення за результатамипроведеногорозслідування та вживаєвідповіднихзаходівреагування;
-забезпечуєвиконаннязаходів для наданнясоціальних тапсихолого-педагогічнихпослугздобувачамосвіти, яківчинили булінг, стали йогосвідкамиабопостраждаливідбулінгу (цькування);
-повідомляєуповноваженимпідрозділаморганівНаціональноїполіціїУкраїни та службіу справахдітей про випадкибулінгу(цькування) в закладіосвіти;
-здійснюєіншіповноваження, щоделегованізасновником закладуосвітиабоуповноваженим ним органом та/абопередбачені ЗаконамиУкраїни «Про освіту», «Про повнузагальнусереднюосвіту», «Про дошкільнуосвіту».
4.2.4.Керівник закладу освіти зобов’язаний:
-виконувати Конституцію України, Закони України «Про освіту», «Про повну загальнусередню освіту», «Про дошкільну освіту» та інші акти законодавства, а також забезпечуватита контролювати їх виконання працівниками закладу освіти, зокрема вчастині організації освітнього процесу державною мовою;
-планувати та організовувати діяльність закладу освіти;
-забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку закладуосвіти;
-затверджувати правила внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти;
-організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;
-затверджувати освітні програми закладу освіти відповідно доЗаконів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту»;
-створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасниківосвітнього процесу, в тому числі й реалізації академічних свободпедагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/абоіндивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потребиіндивідуального навчального плану;
-сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічнимипрацівниками;
-затверджувати положення про внутрішню систему забезпеченняякості освіти в закладі освіти, забезпечити її створення тафункціонування;
-забезпечувати розроблення, затвердження, виконання тамоніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня (вихованця);
-контролювати виконання педагогічними працівниками та учнямиосвітньої програми, індивідуальної програми розвитку,індивідуального навчального плану;
-забезпечувати контроль за досягненням учнями результатівнавчання, визначених Державним стандартом початкової освіти, індивідуальною програмоюрозвитку, індивідуальним навчальним планом;
-створювати необхідні умови для здобуття освіти особами зособливими освітніми потребами;
-створювати умови для здійснення дієвого та відкритогогромадського нагляду (контролю) за
діяльністю закладу освіти;
-сприяти та створювати умови для діяльності органів громадськогосамоврядування в закладі освіти;
-формувати засади, створювати умови, сприяти формуваннюкультури здорового способу життя учнів та працівників закладузагальної середньої освіти;
-створювати в закладі освіти безпечне освітнє середовище,забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охоронипраці, вимог техніки безпеки;
-організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуваннюучнів (вихованців) відповідно до законодавства;
-забезпечувати відкритість і прозорість діяльності закладу освіти,зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно довимог законів України «Про освіту», «Про доступ до публічноїінформації», «Про відкритість використання публічних коштів» таінших законів України;
-здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів (вихованців), а такожїх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальностівідповідно до вимог законодавства;
-організовувати документообіг та звітність відповідно дозаконодавства;
-звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу просвою роботу та виконання стратегії розвитку закладу освіти;
-виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством,засновником, установчими документами закладу освіти,колективним договором, строковим трудовим договором.
4.2.5. Підставами для достроковогозвільненнякерівника закладу освіти,якіповинні бути передбачені в укладеному з ним трудовому договорі (контракті), є:
-порушеннявимог Закону України «Про повнузагальнусереднюосвіту» щодомовиосвітньогопроцесу;
-порушеннявимог статей 30 і 31 Закону України «Про освіту»;
-порушення прав учнівчипрацівників, встановленерішенням суду,яке набрало законноїсили;
-систематичнененалежневиконанняіншихобов’язківкерівника,визначених Законом України «Про повнузагальнусереднюосвіту»та цим Статутом;
-неусунення у визначенийтермінпорушеньвимогзаконодавства,виявленихпід час інституційного аудиту чипозапланового заходудержавного нагляду (контролю).
4.3. Педагогічна рада:
4.3.1. Колегіальним органом управління закладу освіти є педагогічна рада,повноваженняякоївизначаються Законом України «Про освіту», ЗакономУкраїни «Про повнузагальнусереднюосвіту» та цим Статутом. Головоюпедагогічної ради є керівник закладу освіти. Усіпедагогічніпрацівники закладу освітиберуть участь у засіданняхпедагогічної ради.
4.3.2. Засіданняпедагогічної ради проводяться у міру потреби тавідповідно до чинного законодавства.
4.3.3.Педагогічна рада закладу освіти:
-схвалюєстратегіюрозвитку закладу освіти та річний план роботи;
-схвалюєосвітню (освітні) програму (програми) закладу та оцінюєрезультативністьїї (їх) виконання;
-схвалює правила внутрішнього трудовогорозпорядку, положення провнутрішню систему забезпеченняякостіосвіти;
-формує систему та затверджуєпроцедуривнутрішньогозабезпеченняякостіосвіти, включаючи систему та механізмизабезпеченняакадемічноїдоброчесності;
-приймаєрішеннящодовдосконалення і методичного забезпеченняосвітньогопроцесу;
-приймаєрішеннящодопереведенняучнів до наступногокласу і їхвідрахування, притягнення до відповідальності за невиконанняобов’язків, а такожщодовідзначення, морального чиматеріальногозаохоченняучасниківосвітньогопроцесу;
-розглядаєпитанняпідвищеннякваліфікаціїпедагогічнихпрацівників, розвиткуїхньоїтворчоїініціативи, визначає заходищодопідвищеннякваліфікаціїпедагогічнихпрацівників, формує тазатверджуєрічний план підвищеннякваліфікаціїпедагогічнихпрацівників;
-приймаєрішеннящодовизнаннярезультатівпідвищеннякваліфікаціїпедагогічногопрацівника, отриманих ним поза закладомосвіти;
-приймаєрішеннящодовпровадження в освітнійпроцеспедагогічногодосвіду та інновацій;
-розглядаєпитаннявпровадження в освітнійпроцеснайкращогопедагогічногодосвіду та інновацій, участі в дослідницькій,експериментальній, інноваційнійдіяльності, співпраці з іншимизакладами освіти, науковимиустановами, фізичними та юридичнимиособами, якісприяютьрозвиткуосвіти;
-має право ініціюватипроведенняпозаплановогоінституційногоаудиту закладу та проведеннягромадськоїакредитації закладу;
-розглядаєіншіпитання, віднесені Законом України «Про освіту»,«Про повнузагальнусереднюосвіту», «Про дошкільнуосвіту» та/абоцим Статутом до їїповноважень.
Рішенняпедагогічноїради закладуосвітивводяться в дію наказомкерівника закладу.
4.3.4. Засіданняпедагогічної ради є правомочним, якщо на ньомуприсутніне меншедвох третин її складу. Рішення з усіхпитаньприймаютьсябільшістюголосіввідїї складу. У разірівногорозподілуголосів голосголовипедагогічної ради є визначальним. Рішенняпедагогічної радиоформлюються протоколом засідання, якийпідписують голова та секретар
педагогічної ради.
4.3.5. Рішенняпедагогічної ради, прийняті в межах їїповноважень,вводяться в дію наказом керівника закладу освіти та є обов’язковим довиконаннявсімаучасникамиосвітньогопроцесу.
4.4. Вищийколегіальний орган самоврядування закладу освіти:
4.4.1. Вищимколегіальним органом громадськогосамоврядування закладуосвіти є загальнізбори (конференція) колективу закладу освіти, щоскликаються не менш як один раз на рік та формуються з уповноваженихпредставниківусіхучасниківосвітньогопроцесу.
4.4.2. Делегати загальних зборів колективу з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
- працівників школи – зборами трудового колективу;
- батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.
Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників школи – 35%, батьків і представників громадськості – 35%.
Термін їх повноважень становить один рік.
4.4.3. Колегіальний орган громадськогосамоврядування закладу освітискладається з делегатів. Загальнізбори (конференція) правочинні,якщо в їхнійроботібере участь не меншеполовиниделегатів. Рішенняприймається простою більшістюголосівприсутніхделегатів. Термінїхповноважень становить один рік.
4.4.4. Інформація про час і місцепроведеннязагальнихзборів(конференції) колективу закладу освітирозміщується в закладіосвіти таоприлюднюється на офіційномувебсайті закладу освіти / на сторінці вебсайту засновника не пізнішеніж за один місяць до дня їхпроведення.
4.4.5. Загальнізбори (конференція) закладу освіти:
- погоджуютьстратегію (програму) розвитку закладу освіти;
- щорокузаслуховуютьзвіткерівника закладу освіти, оцінюютьйогодіяльність і за результатами оцінкиможутьініціюватипроведенняпозаплановогоінституційного аудиту закладу освіти;
- розглядаютьпитанняосвітньої, методичної, господарськоїдіяльності закладу освіти;
- приймаютьрішення про стимулюванняпрацікерівників та іншихпрацівників закладу освіти.
4.5. Органисамоврядуванняпрацівників закладу освіти
4.5.1. Вищим органом громадськогосамоврядуванняпрацівників закладуосвіти є загальнізбори трудового колективу закладу освіти.
Порядок та періодичністьскликання (не менш як один раз на рік), порядокприйняттярішень, чисельність, склад загальнихзборів трудовогоколективу, іншіпитаннядіяльності, що не врегульованізаконодавством,визначаютьсяцим статутом і колективнимтрудовим договором (занаявності) закладу освіти.
4.5.2. Загальнізбори трудового колективу:
- розглядають та схвалюють проект колективного договору;
- затверджують правила внутрішнього трудового розпорядку;
- визначають порядок обрання, чисельність, склад і строкповноваженькомісії з трудовихспорів, при умові, що число працюючих становить не менш як 15 чоловік;
- можутьутворюватикомісію з питаньохоронипраці та здійснюватиіншіповноваження, визначенізаконодавством.
4.5.3. Рішеннязагальнихзборів трудового колективупідписуютьголовуючий на засіданні та секретар. Рішеннязагальнихзборів трудовогоколективу, прийнятіу межахїхповноважень, є обов’язковими довиконаннявсімапрацівниками закладу освіти.
4.6.Органибатьківськогосамоврядування:
4.6.1. Батьківськесамоврядуванняздійснюється батьками учнів якбезпосередньо, так і через органибатьківськогосамоврядування, з метоюзахисту прав та інтересівучнів, організаціїїхдозвілля та оздоровлення,громадськогонагляду (контролю) в межах повноважень, визначенихосвітнімзаконодавством, цим Статутом та положенням про батьківськесамоврядування закладу освіти, щозатверджуєтьсязагальнимизборамиуповноваженихпредставниківбатьків кожного з класів закладу освіти.
4.6.2. Батьки мають право:
- утворюватирізніорганибатьківськогосамоврядування (в межахкласу, закладу освіти, за інтересамитощо);
- розглядати будь-якіпитання і прийматирішення, крім тих, щоналежать до компетенціїіншихорганівуправліннячиорганівгромадськогосамоврядування закладу освіти.
4.6.3. Рішення органу батьківськогосамоврядуваннявиконується батькамивиключно на добровільних засадах.
4.6.4. Рішення органу батьківськогосамоврядування з питаньорганізаціїосвітньогопроцесу та/абодіяльності закладу освітиможуть бутиреалізованівиключно за рішеннямкерівника закладу освіти, якщотакерішення не суперечитьзаконодавству.
4.6.5. Рішення, заходи та формибатьківськогосамоврядування не повинніпризводити до наданняучасникамосвітньогопроцесупривілеївчиобмежень за будь-якоюознакою, порушуватиїхні права та/абозаконніінтереси, а також не можуть бути підставою для прийняттяуправлінськихрішень, що не відповідаютьзаконодавству.
4.6.6. Органибатьківськогосамоврядуваннямають право, але незобов’язаніоформлятисвоїрішеннявідповідними протоколами.Працівники закладу освіти не мають права втручатися в діяльністьбатьківськогосамоврядування, а такожзбиратичизберігатипротоколизасіданьорганівбатьківськогосамоврядування.
4.7.Піклувальна рада закладуосвіти:
4.7.1. Піклувальна рада сприяєвиконаннюперспективнихзавданьрозвитку закладу, залученнюфінансовихресурсів для забезпеченняйогодіяльності з основнихнапряміврозвитку і здійсненню контролю за їхвикористанням, ефективнійвзаємодії закладу з органами державноївладита органами місцевогосамоврядування, громадськістю, громадськимиоб’єднаннями, юридичними та фізичними особами.
4.7.2. Піклувальна рада:
- аналізує та оцінюєдіяльність закладу освіти і йогокерівника;
- розробляєпропозиції до стратегії та перспективного планурозвитку закладу загальноїсередньоїосвіти та аналізує стан їхвиконання;
- можевноситизасновнику закладу освітиподання про заохоченнякерівника закладу освітиабопритягненняйого до дисциплінарноївідповідальності з підстав, визначених законом.
4.7.3. Члени піклувальної ради мають право брати участь у роботіколегіальнихорганівуправління закладом загальноїсередньоїосвіти зправом дорадчого голосу.
 
V. ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
5.1. Заклад освітиформуєвідкриті та загальнодоступніресурси зінформацією про свою діяльність та оприлюднюєтакуінформацію. Доступдо такоїінформаціїосіб з порушеннямзоруможезабезпечуватися в різнихформах та з урахуваннямможливостей закладу освіти.
5.2. Заклад освітизабезпечує на офіційномувебсайті закладу та/абосторінцівебсайту засновникавідкритий доступ до інформації про свою діяльністьта документів, зокрема до:
-Статуту;
-ліцензії на провадженняосвітньоїдіяльності;
-структури та органівуправління закладом освіти;
-кадрового складу закладу освітизгідно з ліцензійнимиумовами;
-освітніхпрограм, щореалізуються в закладіосвіти, та перелікуосвітніхкомпонентів, щопередбаченівідповідноюосвітньоюпрограмою;
-територіїобслуговування, закріпленої за закладом освіти;
-фактичноїкількостіосіб, якінавчаються у закладіосвіти;
-мови (мов) освітньогопроцесу;
-наявностівакантних посад, порядку і умов проведення конкурсу наїхзаміщення (у разійогопроведення);
-матеріально-технічногозабезпечення закладу освіти (згідно зліцензійнимиумовами);
-результатівмоніторингуякостіосвіти;
-річногозвіту про діяльність закладу освіти;
-правил прийомудо закладуосвіти;
-умов доступності закладу освіти для навчанняосіб з особливимиосвітніми потребами;
-перелікудодатковихосвітніх та іншихпослуг, їхвартості, порядкунадання та оплати;
-правил поведінкиздобувачаосвіти в закладіосвіти;
-плану заходів, спрямованих на запобігання та протидіюбулінгу(цькуванню) в закладіосвіти;
-порядку подання та розгляду (з дотриманнямконфіденційності)заяв про випадкибулінгу (цькування) в закладіосвіти;
-порядку реагування на доведенівипадкибулінгу (цькування) взакладіосвіти та відповідальністьосіб, причетних до булінгу(цькування).
Іншаінформаціяоприлюднюється за рішенням закладу освітиабо навимогузаконодавства.
 
VІ. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ТА ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
6.1. Матеріально-технічна база закладу освітивключаєбудівлі, споруди,землю, комунікації, обладнання, транспортнізасоби та іншітоваро-матеріальніцінності.
6.2. Майно, закріплене за закладом освіти, не може бути вилучене, якщоінше не передбаченезаконодавством.Майно, отримане у форміблагодійноїдопомоги, може, за бажаннямблагодійника, знаходитись на відповідальномузберіганні.
6.3. Вимоги до матеріально-технічноїбазизакладівпочатковоїосвіти з дошкільнимпідрозділомвизначаютьсявідповіднимибудівельними і санітарно-гігієнічниминормами і правилами, а такожтиповимиперелікамиобов'язковогонавчального та іншогообладнання (в тому числікорекційного), навчальнометодичних та навчально-наочнихпосібників, підручників, художньої таіншоїлітератури.
Збитки, завдані закладу освітивнаслідокпорушенняйогомайнових правіншимиюридичними та фізичними особами, відшкодовуютьсявідповіднодо чинного законодавства.
6.4. Об’єкти та майно закладу освіти не підлягаютьприватизаціїчивикористанню не за освітнімпризначенням.
6.5. Утримання та розвитокматеріально-технічноїбази закладу освітифінансуються за рахуноккоштівзасновника. Заклад освітиможенадаватиплатніосвітні та іншіпослуги, перелікякихзатверджуєКабінетМіністрівУкраїни.
Платніосвітніпослуги не можутьнадаватися (повністючичастково) длядосягненняучнями закладу освітирезультатівнавчання(компетентностей), визначенихдержавними стандартами.
Учні та їхні батьки можутьотримувати в закладіосвітиплатніосвітні та іншіпослугивиключно на добровільних засадах.
6.6. Джереламифінансування закладу освіти є:
- кошти державного та місцевогобюджетів у розмірі, передбаченомунормативами фінансуванняпочатковоїосвіти длязабезпеченняосвітньогопроцесу в обсязі, визначенимиДержавнимстандартом початковоїосвіти;
-кошти, отримані за наданняплатнихпослуг;
-доходи відпередачі в орендуприміщень, споруд, обладнання;
-добровільнівнески у виглядікоштів, матеріальнихцінностей,нематеріальнихактивів, одержанихвідпідприємств, установ,організацій, фізичнихосіб;
- благодійнадопомогавідповідно до законодавства про благодійнудіяльність та благодійніорганізації;
-гранти;
-іншіджерела, не забороненізаконодавством.
Отриманііззазначенихджерелкоштивикористовуються закладом освітивідповідно до затвердженогокошторису.
6.7. Заклад освіти є неприбутковоюустановою. Доходи (прибутки)закладу освітивикористовуютьсявиключно для фінансуваннявидатків найогоутримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямівдіяльності,визначенихцим Статутом.
6.8. Забороняєтьсярозподілотриманихдоходів (прибутків) абоїхчастинипоміжзасновника закладу освіти, працівників (крім оплати їхпраці, нарахуванняєдиногосоціальноговнеску та іншихвідрахувань),членіворганівуправління та іншихпов’язаних з ними осіб.
6.9. Порядок діловодства і бухгалтерськогообліку в закладіосвітивизначаєтьсякерівником закладу відповідно до законодавстваУкраїни. Зарішеннямкерівника закладу освітибухгалтерськийоблікможездійснюватисясамостійноабо через централізованубухгалтерію.
6.10. Штатнийрозпис закладу освітизатверджуєтьсякерівником закладуна підставіТиповихштатнихнормативів для закладівпочатковоїосвіти, затвердженихцентральним органом виконавчоївлади, щозабезпечуєформування та реалізуєдержавнуполітику у сферіосвіти.

VІІ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
7.1. Заклад освітимає право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки з органами управління освітою та закладами освіти зарубіжних країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.
7.2. Заклад освіти та педагогічні працівники, здобувачі освіти можуть брати участь у реалізації міжнародних проєктів та культурно-освітніх програм.
7.3. Заклад освіти за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, відповідного фінансування може проводити міжнародні учнівський та педагогічний обміни у рамках освітніх програм, проєктів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
 
VIII. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
8.1. Державнийнагляд (контроль) за освітньоюдіяльністю закладу освітиздійснюється з метою реалізаціїєдиноїдержавноїполітики в сферізагальноїсередньоїосвіти та спрямований на забезпеченняінтересівсуспільстващодоналежноїякостіосвіти та освітньоїдіяльності.
8.2. Єдинимплановим заходом державного нагляду (контролю) заосвітньоюдіяльністю закладу освіти є інституційний аудит закладу, щопроводиться один раз на 10 роківцентральним органом виконавчоївладиіззабезпеченняякостіосвітита їїтериторіальними органами відповідно до Закону України «Про освіту». Інституційний аудит включаєплановуперевіркудотриманняліцензійних умов. Інституційний аудит проводитьсяу позаплановому порядку в разі, якщо заклад освіти, маєнизькуякістьосвітньоїдіяльності.
Інституційний аудит такожможе бути проведений у позаплановомупорядку за ініціативоюзасновника, керівника, колегіального органууправління, вищогоколегіального органу громадськогосамоврядуванняабопіклувальноїради закладуосвіти.
8.3. Державнийнагляд (контроль) за діяльністю закладу освітиздійснюєтьсяЛьвівськимуправліннямДержавноїслужбиякостіосвітиумежахповноважень, визначенихзаконодавствомУкраїни.ЛьвівськеуправлінняДержавноїслужбиякостіосвіти проводитьінституційний аудит закладу освітивідповідно до Закону України «Проосвіту» і позаплановіперевіркиу порядкупередбаченого Законом України«Про основні засади державного нагляду (контролю) у сферігосподарськоїдіяльності».
8.4. Результатиінституційного аудиту оприлюднюються на сайтахзакладу освіти, засновника та органу, щоздійснювавінституційний аудит.
8.5. Громадськийнагляд (контроль) за освітньоюдіяльністю закладуосвітиможутьздійснюватисуб’єктигромадськогонагляду (контролю)відповідно до Закону України «Про освіту».
8.6. Засновник закладу освітиабоуповноважений ним орган здійснюєконтроль:
- за дотриманням норм установчихдокументів закладу освіти;
- за недопущеннямпривілеївчиобмежень (дискримінації) заознакамираси, кольорушкіри, політичних, релігійних та іншихпереконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціальногопоходження, сімейного та майнового стану, місцяпроживання, замовнимиабоіншимиознаками.
 
ІХ. РЕОРГАНІЗАЦІЯ, ЛІКВІДАЦІЯЧИПЕРЕПРОФІЛЮВАННЯ (ЗМІНАТИПУ) ЗАКЛАДУОСВІТИ
9.1. Рішення про реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (змінатипу) закладу освіти приймається засновником у порядку,встановленому чинним законодавством України.
9.2. При реорганізації, ліквідації чи перепрофілюванні (зміні типу)закладу освіти його працівникам, здобувачам освіти (учням), гарантованодотримання їхніх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства зпитань праці, освіти та національних меншин.
9.3.  Реорганізація та ліквідація закладу освіти здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства України.
 
Х. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
10.1. Зміни та доповнення до цього Статуту затверджуються засновником та підлягають реєстрації у встановленому чинним законодавством України порядку.
10.2. Питання не врегульовані даним Статутом регулюються чинним законодавствомУкраїни.