ПРОЕКТ
РАДЕХІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
36 СЕСІЯ 8 СКЛИКАННЯ
Р І Ш Е Н Н Я
Від «22» листопада 2023 року № 36/ 9 м. Радехів
Про затвердження у новій редакції
Статуту Гімназії с. Криве
Радехівської міської ради
Львівської області
Відповідно до ст.ст. 16, 25, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.ст.22, 25 Закону України «Про освіту», ст. 33 Закону України «Про повну загальну середню освіту», Рішення Радехівської міської ради «Про перейменування вулиць на території Радехівської міської територіальної громади» №15 від 18 травня 2022р., що є зміною юридичної адреси Гімназії с Криве Радехівської міської ради Львівської області та з метою приведення Статуту цього закладу освіти у відповідність до вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», Радехівська міська рада,-
ВИРІШИЛА:
- Затвердити Статут Гімназії с. Криве Радехівської міської ради Львівської області у новій редакції, що додається.
2. Керівнику Гімназії с. Криве Радехівської міської ради Львівської області, Романюк Ганні Іванівні,паспорт ** ****** виданий ********РВ УМВС України у ********* області **.**.**** року, ІПН **********,звернутись до державного реєстратора для подачі документів, для внесення змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, у зв’язку із зміною юридичної адреси
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань соціально-гуманітарного розвитку територій, інформаційного забезпечення, освіти, охорони здоров’я, культури, молоді і спорту та ЖКГ (голова Кулич Ю.О.).
4. Рішення набирає чинності з моменту оприлюднення на офіційному вебсайті Радехівської міської ради.
Міський голова Степан КОХАН
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням __ сесії 8 скликання
Радехівської міської ради
№ ___ від «__» __________ 2023 р.
_________________________________
міський голова
Степан КОХАНЧУК
С Т А Т У Т
ГІМНАЗІЇ с. КРИВЕ
РАДЕХІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(нова редакція)
Радехів – 2023
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Даний статут визначає правовий статус, порядок утворення та основні засади діяльності закладу загальної середньої освіти з його дошкільним підрозділом.
1.2. Повна назва закладу загальної середньої освіти: Гімназія с. Криве Радехівської міської ради Львівської області. Скорочена назва закладу освіти: Гімназія с. Криве (далі - заклад освіти) є комунальним закладом освіти, який надає освітні послуги у сфері дошкільної, початкової та базової середньої освіти (виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту, перший рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом початкової освіти та другий рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом базової середньої освіти).
1.3. Засновником закладу освіти є Радехівська міська рада, (ЄДРПОУ: 26361149).
1.4. Уповноваженим органом засновника є Відділ організації діяльності закладів освіти Радехівської міської ради Львівської області (далі – Відділ ОДЗО), (ЄДРПОУ: 43081140).
1.5. Форма власності – комунальна.
1.6. Організаційно-правова форма закладу освіти - комунальна організація (установа, заклад).
1.7. Місцезнаходження закладу освіти: 80255, вул. Героїв України, 7, с. Криве, Червоноградський район, Львівська область.
1.8. Засновник створює, змінює тип, ліквідовує та реорганізовує заклад освіти з його дошкільним підрозділом, відповідно до вимог законодавства України.
1.9. Заклад освіти є юридичною особою, має штамп, печатку та має у своєму складі дошкільний підрозділ (заклад дошкільної освіти), який діє відповідно Закону України «Про дошкільну освіту», Положенням про заклад дошкільної освіти, керується Конституцією України та іншими чинними нормативно-правовими актами законодавства.
1.10. Заклад освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, “Про місцеве самоврядування в Україні”, іншими законодавчими актами, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади, цим Статутом, рішеннями засновника та уповноваженого органу засновника і власними установчими документами.
1.11. У закладі освіти мовою освітнього процесу є державна мова.
1.12. Взаємовідносини закладу освіти з юридичними і фізичними особами визначаються договорами (угодами), що укладені між ними.
1.13. Заклад освіти утворюється з метою:
- дошкільної освіти – забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб, шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок;
- початкової освіти та базової середньої освіти – всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, її формування як цілісної особистості й відповідального громадянина України;
- забезпечення права дитини, у тому числі дитини з особливими освітніми потребами, на доступність і безоплатність здобуття дошкільної освіти;
- забезпечення необхідних умов функціонування і розвитку системи дошкільної освіти, визначення змісту дошкільної освіти;
- задовольняти потреби громадян відповідної території у здобутті дошкільної освіти та реалізувати завдання дошкільної освіти, що визначені Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та Базовим компонентом дошкільної освіти ;
- дотримання прав дитини у сфері дошкільної освіти;
- забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня і обсягу;
- створення єдиного освітнього простору;
- забезпечення рівного доступу осіб, у тому числі з особливими освітніми потребами, до якісної освіти;
- створення умов для здобуття особами загальної середньої освіти, забезпечення всебічного розвитку особи;
- раціонального і ефективного використання наявних ресурсів суб’єктів закладу освіти їх модернізації.
Головними завданнями закладу освіти є:
- забезпечення реалізації права дитини на здобуття дошкільної освіти, цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей, поглибленого гуманітарного розвитку шляхом виховання, навчання, соціалізації, формування необхідних життєвих навичок та готовності продовжувати освіту;
-сприяння особистісному розвитку здобувача/здобувачки освіти, розвитку його/її здібностей і обдарувань;
- формування компетентностей, визначених Законом України «Про освіту» та державними стандартами;
- концентрація та ефективне використання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб учнів (вихованців), створення єдиної системи виховної роботи;
- забезпечення права громадян на повну загальну середню освіту;
- виховання відповідального громадянина/громадянки України, орієнтованого/ї на цінності української національної культури, європейської цивілізації та з твердим наміром діяти на користь іншим людям;
- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, мов корінних народів і національних меншин, національних цінностей українського народу, інших народів і націй;
- забезпечення рівного доступу здобувачів/здобувачок до загальної освіти з урахуванням їхніх фізичних та інтелектуальних можливостей;
- створення передумов для соціальної адаптації, подальшої інтеграції в суспільство осіб з особливими освітніми потребами;
- творення безпечного, ґрунтованого на довірі, демократичного, інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього середовища, сприятливого для формування відповідального громадянина України;
- раціональне і ефективне використання наявних фінансових, освітніх та природних ресурсів, оновлення матеріально-технічної і навчальної бази закладу для кращого задоволення освітніх потреб (вихованців), здобувачів/здобувачок;
- функціонування в єдиному освітньому просторі для реалізації індивідуальних нахилів, потреб та інтересів (вихованців) учасників освітнього процесу, підготовки здобувачів/здобувачок до подальшої освіти і трудової діяльності;
- формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
- виховання в учнів (вихованців) поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;
- розвиток особистості учня (вихованця), його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
- реалізація права учнів (вихованців) на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів;
- створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.
1.14. Учні (вихованці) забезпечуються медичним обслуговуванням, що здійснюється медичними працівниками, які входять до штату закладу освіти або відповідних закладів охорони здоров’я, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
1.15. У дошкільному підрозділі, закладі дошкільної освіти можуть функціонувати такі групи:
- дошкільні групи (наповнюваність – 25 дітей);
- різновікові (наповнюваність – 15 дітей);
- з короткотривалим перебуванням дітей (наповнюваність 10 дітей).
1.16. У закладі освіти діє бібліотека. Бібліотека є осередком, в якому реалізуються потреби та інтереси здобувачів освіти, освітні завдання закладу освіти у сфері культурної та інформаційної освіти молоді. Вона слугує також вдосконаленню майстерності педагогічних працівників, популяризації педагогічних знань серед батьків, поширенню знань про регіон.
Послугами бібліотеки можуть користуватися:
- здобувачі освіти;
- педагогічні працівники і інші працівники закладу освіти;
- батьки здобувачів освіти або особи, які їх замінюють.
Бібліотечний фонд загального користування складають: підручники, інформаційні і періодичні видання, художня література (обов’язкова і додаткова), довідкові та популярні видання, преса, аудіовізуальні матеріали тощо.
1.17. Заклад освіти має право:
- визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу за погодженням із засновником та/або уповноваженим органом засновника;
- визначати варіативну частину робочого навчального плану;
- в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі плани;
- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;
- розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів.
1.18. У закладі освіти створюються та функціонують методичні об’єднання вчителів початкових класів, природничо - математичного, суспільно - гуманітарного циклів, класних керівників, соціально-психологічна служба, інші організації, діяльність яких не суперечить чинному законодавству.
1.19. Заклад освіти є некомерційною і неприбутковою організацією.
II. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
2.1. Освітня програма закладу освіти в тому числі дошкільного підрозділу схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником.
Освітня програма - це єдиний комплекс освітніх компонентів, спланованих і організованих закладом освіти для досягнення учнями визначених відповідним Державним стандартом початкової та базової середньої освіти результатів навчання.
Основою для розроблення освітньої програми є відповідний Державний стандарт початкової та базової середньої освіти.
2.2. Освітня програма має містити:
- загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти;
- вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою;
- перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх галузей та/або предметів, дисциплін тощо, логічну послідовність їх вивчення;
- форми організації освітнього процесу;
- опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;
- інші освітні компоненти (за рішенням закладу загальної середньої освіти).
2.3. Освітня програма має передбачати освітні компоненти для вільного вибору здобувачів освіти.
2.4. Освітні програми, що розробляються на основі типових освітніх програм, не потребують окремого затвердження центральним органом забезпечення якості освіти.
2.5. Освітня програма може бути розроблена для одного і для декількох рівнів освіти (наскрізна освітня програма).
2.6. Освітня програма має передбачати досягнення здобувачами освіти результатів навчання (компетентностей), визначених відповідним Державним стандартом початкової та базової середньої освіти.
2.7. На основі освітньої програми заклад освіти складає та затверджує навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу.
2.8. Обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників закладу освіти, визначається директором закладу освіти згідно з чинним законодавством.
2.9. Структура навчального року (тривалість навчальних занять, поділ на семестри та режим роботи закладу освіти) встановлюються його директором у межах часу, передбаченого робочим навчальним планом у відповідності до чинного законодавства.
Розклад уроків закладу освіти складається відповідно до навчального плану з дотриманням педагогічних, санітарно-гігієнічних та режимних вимог і затверджується директором закладу освіти.
2.10. Заклад освіти працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України.
2.11. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники навчального закладу можуть самостійно добирати програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів, мають право на розробку та впровадження власних навчальних програм.
2.12. Заклад освіти обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Законів України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, «Про дошкільну освіту», інших актів законодавства та своїх установчих документів з урахуванням специфіки власної освітньої діяльності, профілю (спеціалізації) та інших особливостей організації освітнього процесу. Дистанційне, індивідуальне навчання та навчання екстерном організовуються у порядку, визначеному МОН.
2.13. Заклад освіти може виконувати освітні програми і надавати платні послуги на договірній основі згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.
2.14. Відволікання учнів від навчальних занять для впровадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).
2.15. Зарахування учнів до закладу освіти здійснюється за наказом директора відповідно до Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти.
2.16. У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого закладу освіти. Переведення учнів до іншого закладу освіти здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.
2.17. Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом та реалізується згідно з чинною програмою (програмами) розвитку дітей та навчально-методичними посібниками затвердженими в установленому порядку МОН України.
2.18. Базовий компонент дошкільної освіти – це державний стандарт, що містить норми і положення, які визначають державні вимоги до рівня розвиненості та вихованості дитини раннього та передшкільного віку, а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті. Виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти є обов’язковим.
ІІІ. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
3.1. Учасниками освітнього процесу в закладі освіти є:
- діти дошкільного віку;
- здобувачі освіти (учні);
- педагогічні працівники;
- інші працівники закладу освіти;
- батьки здобувачів освіти (вихованців), або особи, які їх замінюють;
- асистенти дітей (у разі їх допуску відповідно до вимог ч.7 ст.26 Закону України «Про повну загальну середню освіту»);
3.2. Статус, права та обов'язки учасників освітнього процесу визначаються Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту" «Про дошкільну освіту», іншими законодавчими актами України, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.
3.3. Трудові відносини (призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників), педагогічне навантаження, інші види педагогічної діяльності регулюються чинним законодавством України про працю, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту» та іншими законодавчими актами, прийнятими відповідно до них правилами внутрішнього розпорядку.
3.4. Права і обов'язки учнів, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим Статутом.
3.5. Здобувачі освіти (вихованці) мають право на:
- безоплатну дошкільну освіту;
- повагу людської гідності;
- якісні освітні послуги;
- безпечні й нешкідливі умови навчання, утримання і праці;
- захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров’ю дитини, а також від фізичного та психологічного насильства, приниження її гідності;
- отримання кваліфікованої допомоги для розвитку словесної творчості, раннього оволодіння грамотою, усунення дефектів звукової вимови;
- вибір занять у гуртку за інтересами;
- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
- відзначення успіхів у своїй діяльності;
- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувачу освіти;
- користування бібліотекою, навчальною, науковою, культурною, виробничою, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти;
- вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;
- доступ до інформації з усіх галузей знань;
- брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової діяльності;
- брати участь у роботі органів учнівського самоврядування школи;
- брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації освітнього процесу;
- брати участь у роботі добровільних самодіяльних об'єднань, творчих студій, клубів, гуртків, груп за інтересами тощо;
- захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їхню честь, гідність;
- індивідуальну та екстернатну форму навчання згідно з чинними нормативними документами Міністерства освіти і науки України;
- отримання додаткових індивідуальних та/або групових консультацій та/або занять із навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація на відповідному рівні повної загальної середньої освіти, та з яких рівень досягнутих результатів навчання менше від середнього рівня результатів навчання учнів відповідного року навчання у відповідному закладі освіти;
- перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини;
- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
3.6. Здобувачі освіти (учні) зобов'язані:
- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності) та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватись етичних норм;
- відповідально та дбайливо ставитись до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
- оволодівати знаннями, уміннями, практичними навичками, підвищувати свій загальний культурний рівень;
- дотримуватися установчих документів, вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);
- повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших;
- дбайливо ставитись до комунального, громадського і особистого майна, майна інших учасників освітнього процесу;
- дотримуватися вимог законодавства, моральних, етичних норм, поважати честь і гідність інших учнів та працівників закладу освіти;
- брати участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;
- дотримуватися правил особистої гігієни, дбати про охайний зовнішній вигляд;
- користуватися мобільними телефонами, планшетами, ноутбуками під час проведення навчальних занять лише за дозволом класних керівників/учителів-предметників.
3.7. Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.
Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.
3.8. Здобувачі освіти залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно-корисної праці відповідно до цього Статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей та відповідно до Санітарного регламенту для закладів початкової та базової середньої освіти.
3.9. За невиконанняз добувачами освіти своїх обов’язків, порушення цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку, на них можуть накладатися стягнення відповідно до
законодавства.
3.10. Рішенням педради, погодженим з відділом ОДЗО, як виключний засіб педагогічного впливу за неодноразові порушення Статуту здобувач освіти може бути відрахований
із закладу освіти.
Про можливе відрахування батьки учня/учениці (особи, які їх замінюють) повинні бути поінформовані у письмовій формі не пізніше ніж за місяць. У двотижневий термін до можливого відрахування про це письмово повідомляється орган управління освітою за місцем проживання учня. За сприяння відповідного органу управління освітоювідрахованіучні переводяться до іншого закладу освіти. Рішення про відрахування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, приймається лише за згодою органів опіки та піклування. За сприяння відповідного органу управління освітою такі учні переводяться до іншого закладу освіти.
3.11. Педагогічні працівники:
Педагогічними працівниками закладу освіти можуть бути особи, які мають педагогічну освіту, вищу освіту та/або професійну кваліфікацію, вільно володіють державною мовою (для громадян України) або володіють державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для іноземців та осіб без громадянства), моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки.
3.12. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються чинним законодавством України про працю, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами, прийнятими відповідно до них правилами внутрішнього розпорядку. Трудові відносини між керівництвом закладу освіти та педагогічними працівниками можуть бути виражені у формі безстрокового та строкового трудових договорів та у формі контракту.
3.13. Педагогічні працівники закладу освіти мають право на:
- безпечні і нешкідливі умови праці;
- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
- педагогічну ініціативу;
- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проєктів, освітніх технологій, використання інноваційних прийомів та засобів навчання;
- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
- підвищення кваліфікації, перепідготовку;
- вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
- сертифікацію на добровільних засадах;
- справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
- відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
- індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;
- участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;
- участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти.
- об’єднання у професійні спілки та членство в інших об’єднаннях громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
- захист професійної честі та гідності;
- захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.
3.14. Педагогічні працівники закладу освіти зобов'язані:
- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
- додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки;
- виконувати обов’язки, визначені освітнім законодавством, установчими документами закладу освіти, трудовим договором чи контрактом та/або їхніми посадовими інструкціями;
- виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
- сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
- формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
- виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови, мов національних меншин України та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України і навколишнього природного середовища;
- формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
- забезпечувати єдність навчання, виховання та розвитку учнів, а також дотримуватися у своїй педагогічній діяльності інших принципів освітньої діяльності, визначених статтею 6 Закону України «Про освіту»;
- використовувати державну мову в освітньому процесі відповідно до вимог чинного законодавства;
- дотримуватися педагогічної етики;
- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та дослідницько-пошуковій роботі;
- захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувачам освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
- повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогів та інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування);
- володіти навичками з надання домедичної допомоги дітям;
- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
- брати участь у роботі педагогічної ради, засіданнях предметних (циклових) комісій, методичних об’єднань, нарадах, зборах;
- виконувати накази і розпорядження директора закладу освіти;
- вести відповідну документацію;
- сприяти зростанню іміджу закладу освіти;
- утримувати навчальні приміщення відповідно до вимог правил пожежної безпеки, охорони праці та безпеки життєдіяльності, санітарно-гігієнічних вимог;
- інші обов’язки, передбачені чинним законодавством, посадовими обов’язками, цим Статутом.
3.15. Педагогічні працівники, які систематично порушують цей Статут, правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються або притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
3.16. Права і обов’язки інших працівників, які залучаються до освітнього процесу регулюються трудовим законодавством, відповідними договорами, цим Статутом та правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.
3.17. Педагогічні працівники, які досягли пенсійного віку приймаються на роботу згідно з діючим законодавством України.
3.18. Особи, які не мають досвіду педагогічної діяльності та приймаються на посаду педагогічного працівника наказом керівника закладу освіти проходять педагогічну інтернатуру.
3.19. Не можуть працювати в закладі освіти або залучатися до участі в освітньому процесі особи, які вчинили злочин проти статевої свободи, чи статевої недоторканості дитини або у присутності дитини чи з використанням дитини.
3.20. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників закладу освіти, інші трудові відносини регулюються згідно з чинним законодавством України.
3.21. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства керівником закладу освіти. Обсяг педагогічного навантаження може бути меншим ніж
тарифна ставка або посадовий оклад лише за письмовою згодою педагогічного працівника
при зміні істотних умов праці (зменшенням кількості годин відповідно до навчального плану) за погодженням з профспілковим комітетом закладу освіти. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з додержанням законодавства
України про працю.
3.22. Педагогічні працівники, які відмовились продовжувати роботу у зв’язку із зміною істотних умов праці, підлягають звільненню з дотриманням норм чинного законодавства.
3.23. Конкретний перелік посадових обов’язків визначається посадовою інструкцією, яку затверджує керівник закладу освіти.
3.24. Керівник закладу освіти призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами МОН України, правилами внутрішнього розпорядку та цим Статутом.
3.25. Не
допускаєтьсявідволіканняпедагогічнихпрацівниківвідвиконанняпрофесійнихобов'язків, крім випадків, передбачених законодаством.
3.26. Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених освітньою (освітніми) програмою (програмами) закладу, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність закладу освіти, здійснюється лише за їхньою згодою.
3.27. Педагогічні працівники закладу освіти підлягають атестації (сертифікації) відповідно до порядку згідно з чиним законодавством України.
3.28. Права та обов'язки педагогічних працівників визначаються Конституцією України, Кодексом законів про працю України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту» та іншими нормативно-правовими актами.
3.29. Батьки (особи, які їх замінюють), мають право:
- захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти (вихованців);
- звертатися до директора закладу освіти, органівуправлінняосвітою з питаньосвіти;
- брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема, обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;
- завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти інноваційну діяльність закладу та надавати згоду на участь у них дитини;
- брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуальногонавчального плану;
- здійснювати індивідуальний супровід дитини з особливими освітніми потребами під час її перебування у закладі загальної середньої освіти;
- отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності;
- приймати рішення щодо участі здобувачів освіти (вихованців) у заходах організованих закладом освіти.
3.30. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми дошкільної та повної загальної середньої освіти, їхнього виховання і зобов’язані:
- дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формуватинавички здорового способу життя;
- поважати гідність, права, свободи і законі інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
- виховувати у дітейповагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
- формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
- виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символівУкраїни, її національних, історичних, культурних цінностей, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та національних меншин;
- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану; нею результатів навчання;
- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);
- сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);
- виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.
3.31. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, заклад освіти може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.
3.32. Представники громадськості мають право:
- обирати й бути обраними до органів громадського самоврядування школи;
- керувати учнівськими об'єднаннями за інтересами й гуртками, секціями;
- проводити консультації для педагогічних працівників;
- брати участь в організації освітнього процесу.
3.33. Представники громадськості зобов'язані дотримуватися Статуту закладу освіти, виконувати рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від усіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.
3.34. За умови реорганізації чи ліквідації закладу освіти, її працівникам і учням засновник гарантує дотримання їхніх прав та інтересів відповідно до вимог чинного законодавства з питань праці та освіти.
ІV. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ
4.1. Управління закладом освіти здійснюють:
- засновник або уповноважений ним орган;
- керівник закладу освіти;
- педагогічна рада;
- вищий колегіальний орган громадського самоврядування закладу освіти.
4.2. Керівник закладу освіти:
4.2.1. Керівництво закладом освіти здійснює директор, повноваження якого визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», цим Статутом та трудовим договором (контрактом). Керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом освіти і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти.
Керівник є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах своїх повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу освіти.
4.2.2. Керівник закладу освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору відповідно до Положення про конкурс на посаду керівника закладу з числа претендентів, які є громадянамиУкраїни, вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років. Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються Положенням про конкурс на посаду керівника закладу освіти.
Начальник відділу організації діяльності закладів освіти Радехівської міської ради призначає переможця конкурсу на посаду керівника закладу освіти наказом та укладає з ним строковий трудовий договір (контракт) на строк, що дорівнює шести рокам (на строк, що дорівнює двом рокам - для особи, яка призначається на посаду директора закладу загальної середньої освіти вперше).
Звільнення керівника закладу освіти здійснюється начальником відділу організації діяльності закладів освіти Радехівської міської ради з підстав та у порядку, визначених Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», законодавством України про працю.
4.2.3. Керівник закладу освіти в межах наданих йому повноважень:
- організовує діяльність закладу освіти;
- вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;
- призначає на посаду та звільняє з посади заступників директора, педагогічних та інших працівників закладу, визначає їх посадові обов’язки;
Забезпечує:
- організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;
- функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
- умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;
- своєчасне та якісне подання статистичної звітності;
- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;
- забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільноговіднасильства та булінгу (цькування), для чого:
- розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;
- розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування;
- скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведенного розслідування та вживає відповіднихз аходів реагування;
- забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого – педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);
- повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;
- здійснює інші повноваження, що делеговані засновником закладу освіти або уповноваженим ним органом та/або передбачені Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту».
4.2.4. Керівник закладу освіти зобов’язаний:
- виконувати Закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;
- планувати та організовувати діяльність закладу загальної середньоїосвіти;
- забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку закладу освіти;
- затверджувати правила внутрішнього розпорядку закладу освіти;
- організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;
- затверджувати освітні програми закладу освіти відповідно до Закону «Про повну загальну середню освіту»;
- створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі й реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;
- сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;
- затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі освіти, забезпечити її створення та функціонування;
- забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;
- контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;
- забезпечувати контроль за досягненням учнями результатів навчання, визначених Державними стандартами початкової та базової середньої освіти, індивідуальноюпрограмоюрозвитку, індивідуальнимнавчальним планом;
- створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;
- створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю закладу освіти;
- сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в закладі освіти;
- формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників закладу освіти;
- створювати в закладі освіти безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;
- організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства;
- забезпечувати відкритість і прозорість діяльності закладу освіти, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законівУкраїни «Про освіту», «Про доступ до публічної інформації», «Про відкритість використання публічних коштів» та інших законівУкраїни;
- здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;
- організовувати документообіг та звітність відповідно до законодавства;
- звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку закладу освіти;
- виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, засновником, установчими документами закладу освіти, колективним договором, строковим трудовим договором.
4.2.5. Підставами для дострокового звільнення керівника закладу освіти, які повинні бути передбачені в укладеному з ним трудовому договорі, є:
- порушення вимог Закону України «Про повну загальну середню освіту» щодо мови освітнього процесу;
- порушення вимог статей 30 і 31 Закону України «Про освіту»;
- порушення прав учнів чи працівників, встановлене рішенням суду, яке набрало законної сили;
- систематичне неналежне виконання інших обов’язків керівника, визначених Законом України «Про повну загальну середню освіту» та цим Статутом;
- неусунення у визначений термін порушень вимог законодавства, виявлених під час інституційного аудиту чи позапланового заходу державного нагляду (контролю).
4.3. Педагогічна рада:
4.3.1. Колегіальним органом управління закладу освіти є педагогічна рада, повноваження якої визначаються Законом України «Про освіту», Законом України «Про повну загальну середню освіту» та цим Статутом. Головою педагогічної ради є директор. Усі педагогічні працівники закладу освіти беруть участь у засіданнях педагогічної ради.
4.3.2. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби та відповідно до чинного законодавства.
4.3.3. Педагогічна рада закладу освіти:
- схвалює стратегію розвитку закладу освіти та річний план роботи;
- схвалює освітню (освітні) програму (програми) закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;
- схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;
- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
- приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
- приймає рішення щодо переведенняучнів до наступного класу і їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального чи матеріального заохочення учасників освітнього процесу;
- розглядаєпитання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладом освіти;
- приймає рішення щодо впровадження в освітній процесс педагогічного досвіду та інновацій;
- розглядає питання впровадження в освітній процесс найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють озвитку освіти;
- має право ініціюватипроведенняпозаплановогоінституційного аудиту закладу освіти та проведеннягромадськоїакредитації закладу;
- розглядаєіншіпитання, віднесені Законом України «Про освіту», «Про повнузагальнусереднюосвіту» та/абоцим Статутом до їїповноважень.
Рішенняпедагогічної ради закладу освітивводяться в дію наказом керівника закладу освіти.
4.3.4. Засіданняпедагогічної ради є правомочним, якщо на ньомуприсутні не меншедвох третин її складу. Рішення з усіхпитаньприймаютьсябільшістюголосіввідїї складу. У разірівногорозподілуголосів голос головипедагогічної ради є визначальним. Рішенняпедагогічної ради оформлюються протоколом засідання, якийпідписують голова та секретар
педагогічної ради.
4.3.5. Рішенняпедагогічної ради, прийняті в межах їїповноважень, вводяться в дію наказом керівника закладу освіти та є обов’язковим до виконаннявсімаучасникамиосвітньогопроцесу.
4.4. Вищийколегіальний орган самоврядування закладу освіти:
4.4.1. Вищимколегіальним органом громадськогосамоврядування закладу освіти є загальнізбори (конференція) колективу закладу освіти, щоскликаються не менш як один раз на рік та формуються з уповноваженихпредставниківусіхучасниківосвітньогопроцесу.
4.4.2. Делегати загальних зборів колективу з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
- працівників школи – зборами трудового колективу;
- учнів школи – класними зборами;
- батьків, представників громадськості – батьківськими зборами.
Кожна категорія обирає таку кількість делегатів: від працівників школи – 35%, учнів – 30%, батьків і представників громадськості – 35%.
Термін їх повноважень становить один рік.
4.4.3. Колегіальний орган громадськогосамоврядування закладу освітискладається з делегатів. Загальнізбори (конференція) правочинні, якщо в їхнійроботібере участь не меншеполовиниделегатів. Рішенняприймається простою більшістюголосівприсутніхделегатів.
4.4.4. Інформація про час і місцепроведеннязагальнихзборів (конференції) колективу закладу освітирозміщується в закладіосвіти та оприлюднюється на офіційномувебсайті закладу освіти / на сторінці вебсайту засновника не пізнішеніж за один місяць до дня їхпроведення.
4.4.5. Загальнізбори (конференція) закладу освіти:
- погоджуютьстратегію (програму) розвитку закладу освіти;
- щорокузаслуховуютьзвіткерівника закладу освіти, оцінюютьйогодіяльність і за результатами оцінкиможутьініціюватипроведенняпозаплановогоінституційного аудиту закладу освіти;
- розглядаютьпитанняосвітньої, методичної, фінансово-господарськоїдіяльності закладу освіти;
- приймаютьрішення про стимулюванняпрацікерівників та іншихпрацівників закладу освіти.
4.5. Органисамоврядуванняздобувачівосвіти:
4.5.1. У закладіосвітиможедіятиучнівськесамоврядування з метою формування та розвиткугромадянських, управлінських і соціальних компетентностей учнів, пов’язаних з ідеямидемократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту, здорового способу життя, тощо.
4.5.2. Учнівськесамоврядуванняздійснюєтьсяучнямибезпосередньо і через органиучнівськогосамоврядування.
4.5.3. Учнімаютьрівні права на участь в учнівськомусамоврядуванні, зокрема на участь у роботідорадчих (консультативнихізпевнихпитань), робочих (робочихгрупахтощо) та іншихорганівучнівськогосамоврядування, а також право вільнообирати та бути обраними до виборнихорганівучнівськогосамоврядування.
4.5.4. Учнівськесамоврядуванняможедіяти на рівні закладу освіти та окремихкласів.
4.5.5. Органиучнівськогосамоврядуванняутворюються за ініціативоюучнів та можуть бути одноособовими, колегіальними, а також можутьматирізноманітніформи і назви.
4.5.6. Керівник закладу освітисприяє та створюєумови для діяльностіорганівучнівськогосамоврядування.
4.5.7. Іншіучасникиосвітньогопроцесу не повинніперешкоджати і втручатися в діяльністьорганівучнівськогосамоврядування.
4.5.8. Ізпитаньзахистучесті, гідності та/або прав учнів закладу освітикерівникучнівськогосамоврядуваннямає право на невідкладнийприйомкерівником закладу освіти. Керівник закладу освітизобов’язанийрозглянути усну чиписьмовувимогукерівникаучнівськогосамоврядування про усуненняпорушеньщодочесті, гідностічи прав учня (учнів) закладу освіти та вжитизаходіввідповідно до правил внутрішньогорозпорядку та/абозаконодавства.
4.5.9. Органиучнівськогосамоврядуванняможуть але не зобов’язані вести протоколичи будь-якііншідокументищодосвоєїдіяльності.
4.5.10. Органиучнівськогосамоврядуваннямають право:
- брати участь в обговоренніпитаньудосконаленняосвітньогопроцесу, науково-дослідноїроботи, організаціїдозвілля, оздоровлення, побуту та харчування;
- проводити за погодженнямізкерівником закладу освітиорганізаційні, просвітницькі, наукові, спортивні, оздоровчі та інші заходи та/абоініціюватиїхпроведення перед керівництвом закладу освіти;
- брати участь у заходах (процесах) іззабезпеченняякостіосвітивідповідно до процедур внутрішньоїсистемизабезпеченняякостіосвіти;
- захищати права та інтересиучнів, якіздобуваютьосвіту у цьомузакладіосвіти;
- вноситипропозиції та/абобрати участь у розробленні та/абообговоренні плану роботи закладу освіти, змістуосвітніх і навчальнихпрограм;
- через своїхпредставниківбрати участь у засіданняхпедагогічної ради з усіхпитань, щостосуютьсяорганізації та реалізаціїосвітньогопроцесу.
4.5.11. Засади учнівськогосамоврядуваннявизначаються Законом «Про повнузагальнусереднюосвіту» та положенням про учнівськесамоврядування закладу освіти, щозатверджуєтьсязагальнимизборамиуповноваженихпредставниківкласів закладу освіти.
4.6. Органисамоврядуванняпрацівників закладу освіти
4.6.1. Вищим органом громадськогосамоврядуванняпрацівників закладу освіти є загальнізбори трудового колективу закладу освіти.
Порядок та періодичністьскликання (не менш як один раз на рік), порядок прийняттярішень, чисельність, склад загальнихзборів трудового колективу, іншіпитаннядіяльності, що не врегульованізаконодавством, визначаютьсяцим Статутом і колективним договором (за наявності) закладу освіти.
4.6.2. Загальнізбори трудового колективу:
- розглядають та схвалюютьпроєктколективного договору;
- затверджують правила внутрішнього трудового розпорядку;
- визначають порядок обрання, чисельність, склад і строк повноваженькомісії з трудовихспорів;
- обираютькомісію з трудовихспорів;
- можутьутворюватикомісію з питаньохоронипраці та здійснюватиіншіповноваження, визначенізаконодавством.
4.6.3. Рішеннязагальнихзборів трудового колективупідписуютьголовуючий на засіданні та секретар. Рішеннязагальнихзборів трудового колективу, прийняті у межах їхповноважень, є обов’язковими до виконаннявсімапрацівниками закладу освіти.
4.7. Органибатьківськогосамоврядування:
4.7.1. Батьківськесамоврядуванняздійснюється батьками учнів як безпосередньо, так і через органибатьківськогосамоврядування, з метою захисту прав та інтересівучнів, організаціїїхдозвілля та оздоровлення, громадськогонагляду (контролю) в межах повноважень, визначенихосвітнімзаконодавством, цим Статутом та положенням про батьківськесамоврядування закладу освіти, щозатверджуєтьсязагальнимизборамиуповноваженихпредставниківбатьків кожного з класів закладу освіти.
4.7.2. Батьки мають право:
- утворюватирізніорганибатьківськогосамоврядування (в межах класу, закладу освіти, за інтересамитощо);
- розглядати будь-якіпитання і прийматирішення, крім тих, що належать до компетенціїіншихорганівуправліннячиорганівгромадськогосамоврядування закладу освіти.
4.7.3. Рішення органу батьківськогосамоврядуваннявиконується батьками виключно на добровільних засадах.
4.7.4. Рішення органу батьківськогосамоврядування з питаньорганізаціїосвітньогопроцесу та/абодіяльності закладу освітиможуть бути реалізованівиключно за рішеннямкерівника закладу освіти, якщотакерішення не суперечитьзаконодавству.
4.7.5. Рішення, заходи та формибатьківськогосамоврядування не повинніпризводити до наданняучасникамосвітньогопроцесупривілеївчиобмежень за будь-якоюознакою, порушуватиїхні права та/абозаконніінтереси, а також не можуть бути підставою для прийняттяуправлінськихрішень, що не відповідаютьзаконодавству.
4.7.6. Органибатьківськогосамоврядуваннямають право, але не зобов’язаніоформлятисвоїрішеннявідповідними протоколами. Працівники закладу освіти не мають права втручатися в діяльністьбатьківськогосамоврядування, а також збиратичизберігатипротоколизасіданьорганівбатьківськогосамоврядування.
4.8. Піклувальна рада закладу:
4.8.1. Піклувальна рада сприяєвиконаннюперспективнихзавданьрозвитку закладу, залученнюфінансовихресурсів для забезпеченняйогодіяльності з основнихнапряміврозвитку і здійсненню контролю за їхвикористанням, ефективнійвзаємодії закладу з органами державноївлади та органами місцевогосамоврядування, громадськістю, громадськимиоб’єднаннями, юридичними та фізичними особами.
4.8.2. Піклувальна рада:
- аналізує та оцінюєдіяльність закладу освіти і йогокерівника;
- розробляєпропозиції до стратегії та перспективного плану розвитку закладу освіти та аналізує стан їхвиконання;
- можевноситизасновнику закладу освітиподання про заохоченнякерівника закладу освітиабопритягненняйого до дисциплінарноївідповідальності з підстав, визначених законом.
4.8.3. Члени піклувальної ради мають право брати участь у роботіколегіальнихорганівуправління закладом загальноїсередньоїосвіти з правом дорадчого голосу.
V. ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
5.1. Заклад освітиформуєвідкриті та загальнодоступніресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднюєтакуінформацію. Доступ до такоїінформаціїосіб з порушеннямзоруможезабезпечуватися в різних формах та з урахуваннямможливостей закладу освіти.
5.2. Заклад освітизабезпечує на офіційномувебсайті закладу освіти та/абосторінці вебсайту засновникавідкритий доступ до інформації про свою діяльність та документів, зокрема до:
- Статуту;
- ліцензії на провадженняосвітньоїдіяльності;
- структури та органівуправління закладом освіти;
- кадрового складу закладу освітизгідно з ліцензійнимиумовами;
- освітніхпрограм, щореалізуються в закладіосвіти, та перелікуосвітніхкомпонентів, щопередбаченівідповідноюосвітньоюпрограмою;
- територіїобслуговування, закріпленої за закладом освіти;
- фактичноїкількостіосіб, якінавчаються у закладіосвіти;
- мови (мов) освітньогопроцесу;
- наявностівакантних посад, порядку і умов проведення конкурсу на їхзаміщення (у разійогопроведення);
- матеріально-технічногозабезпечення закладу освіти (згідно з ліцензійнимиумовами);
- результатівмоніторингуякостіосвіти;
- річногозвіту про діяльність закладу освіти;
- правил прийому до закладу освіти;
- умов доступності закладу освіти для навчанняосіб з особливимиосвітніми потребами;
- перелікудодатковихосвітніх та іншихпослуг, їхвартості, порядку надання та оплати;
- правил поведінкиздобувачаосвіти в закладіосвіти;
- плану заходів, спрямованих на запобігання та протидіюбулінгу (цькуванню) в закладіосвіти;
- порядку подання та розгляду (з дотриманнямконфіденційності) заяв про випадкибулінгу (цькування) в закладіосвіти;
- порядку реагування на доведенівипадкибулінгу (цькування) в закладіосвіти та відповідальністьосіб, причетних до булінгу (цькування).
Іншаінформаціяоприлюднюється за рішенням закладу освітиабо на вимогузаконодавства.
VІ. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ТА ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
6.1. Матеріально-технічна база закладу освітивключаєбудівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортнізасоби та іншіматеріальніцінності.
6.2. Майно, закріплене за закладом освіти, не може бути вилучене, якщоінше не передбаченезаконодавством. Майно, отримане у форміблагодійноїдопомоги, може, за бажаннямблагодійника, знаходитись на відповідальномузберіганні.
6.3. Вимоги до матеріально-технічноїбази закладу освітивизначаютьсявідповіднимибудівельними і санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також типовимиперелікамиобов'язковогонавчального та іншогообладнання (в тому числікорекційного), навчальнометодичних та навчально-наочнихпосібників, підручників, художньої та іншоїлітератури. Збитки, завдані закладу освітивнаслідокпорушенняйогомайнових прав іншимиюридичними та фізичними особами, відшкодовуютьсявідповідно до чинного законодавства.
6.4. Об’єкти та майно закладу освіти не підлягаютьприватизаціїчивикористанню не за освітнімпризначенням.
6.5. Утримання та розвитокматеріально-технічноїбази закладу освітифінансуються за рахуноккоштівзасновника. Заклад освітиможенадаватиплатніосвітні та іншіпослуги, перелікякихзатверджуєКабінетМіністрівУкраїни. Платніосвітніпослуги не можутьнадаватися (повністючичастково) для досягненняучнями закладу освітирезультатівнавчання (компетентностей), визначенихдержавними стандартами. Учні та їхні батьки можутьотримувати в закладіосвітиплатніосвітні та іншіпослугивиключно на добровільних засадах.
6.6. Джереламифінансування закладу освіти є:
- кошти державного та місцевогобюджетів у розмірі, передбаченому нормативами фінансуванняпочатковоїосвіти для забезпеченняосвітньогопроцесу в обсязі, визначенимиДержавним стандартом початковоїосвіти;
- кошти, отримані за наданняплатнихпослуг;
- доходи відреалізаціїпродукціїнавчально-виробничихмайстерень, відпередачі в орендуприміщень, споруд, обладнання;
- добровільнівнески у виглядікоштів, матеріальнихцінностей, нематеріальнихактивів, одержанихвідпідприємств, установ, організацій, фізичнихосіб;
- благодійнадопомогавідповідно до законодавства про благодійнудіяльність та благодійніорганізації;
- гранти;
- іншіджерела, не забороненізаконодавством.
6.7. Отриманііззазначенихджерелкоштивикористовуються закладом освітивідповідно до затвердженогокошторису.
6.8. Заклад освіти є неприбутковоюустановою. Доходи (прибутки) закладу освітивикористовуютьсявиключно для фінансуваннявидатків на йогоутримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямівдіяльності, визначенихцим Статутом.
6.9. Забороняєтьсярозподілотриманихдоходів (прибутків) абоїхчастинипоміжзасновником закладу освіти, працівниками (крім оплати їхпраці, нарахуванняєдиногосоціальноговнеску та іншихвідрахувань), членіворганівуправління та іншихпов’язаних з ними осіб.
6.10. Порядок діловодствавизначаєтьсякерівником закладу освітивідповідно до законодавстваУкраїни. Бухгалтерськийоблікздійснюється через централізованубухгалтеріювідділу ОДЗО.
6.11. Штатнийрозпис закладу освітизатверджуєтьсякерівником закладу та/абовідділом ОДЗО на підставіТиповихштатнихнормативів для закладівпочаткової та базовоїсередньоїосвіти, затвердженихцентральним органом виконавчоївлади, щозабезпечуєформування та реалізуєдержавнуполітику у сферіосвіти.
VІІ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
7.1. Заклад освітимає право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки з органами управління освітою та закладами освіти зарубіжних країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.
7.2. Заклад освіти та педагогічні працівники, здобувачі освіти можуть брати участь у реалізації міжнародних проєктів та культурно-освітніх програм.
7.3. Заклад освіти за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, відповідного фінансування може проводити міжнародні учнівський та педагогічний обміни у рамках освітніх програм, проєктів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
VIII. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
8.1. Державнийнагляд (контроль) за освітньоюдіяльністю закладу освітиздійснюється з метою реалізаціїєдиноїдержавноїполітики в сферізагальноїсередньоїосвіти та спрямований на забезпеченняінтересівсуспільстващодоналежноїякостіосвіти та освітньоїдіяльності.
8.2. Єдинимплановим заходом державного нагляду (контролю) за освітньоюдіяльністю закладу освіти є інституційний аудит закладу, що проводиться один раз на 10 роківцентральним органом виконавчоївладиіззабезпеченняякостіосвіти. Інституційний аудит включаєплановуперевіркудотриманняліцензійних умов. Інституційний аудит проводиться
у позаплановому порядку в разі, якщо заклад освіти, маєнизькуякістьосвітньоїдіяльності.
Інституційний аудит також може бути проведений у позаплановому порядку за ініціативоюзасновника, керівника, колегіального органу управління, вищогоколегіального органу громадськогосамоврядуванняабопіклувальної ради закладу освіти.
8.3. Державнийнагляд (контроль) за діяльністю закладу освітиздійснюєтьсяЛьвівськимуправліннямДержавноїслужбиякостіосвіти у межах повноважень, визначенихзаконодавствомУкраїни. ЛьвівськеуправлінняДержавноїслужбиякостіосвіти проводить інституційний аудит закладу освітивідповідно до Закону України «Про освіту» і позаплановіперевірки у порядку передбаченому Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сферігосподарськоїдіяльності».
8.4. Результатиінституційного аудиту оприлюднюються на сайтах закладу освіти, засновника та органу, щоздійснювавінституційний аудит.
8.5. Громадськийнагляд (контроль) за освітньоюдіяльністю закладу освітиможутьздійснюватисуб’єктигромадськогонагляду (контролю) відповідно до Закону України «Про освіту».
8.6. Засновник закладу освітиабоуповноважений ним орган здійснює контроль:
- за дотриманням норм установчихдокументів закладу освіти;
- за недопущеннямпривілеївчиобмежень (дискримінації) за ознакамираси, кольорушкіри, політичних, релігійних та іншихпереконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціальногопоходження, сімейного та майнового стану, місцяпроживання, за мовнимиабоіншимиознаками.
ІХ. РЕОРГАНІЗАЦІЯ, ЛІКВІДАЦІЯ ЧИ ПЕРЕПРОФІЛЮВАННЯ (ЗМІНА ТИПУ) ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
9.1. Рішення про реорганізацію, ліквідаціючиперепрофілювання (зміна типу) закладу освітиприймаєтьсязасновником у порядку, встановленомучиннимзаконодавством.
9.2. При реорганізації, ліквідаціїчиперепрофілюванні (зміні типу) закладу освітийогопрацівникам, здобувачамосвіти, (вихованцям), гарантованодотриманняїхніх прав та інтересіввідповідно до чинного законодавства з питаньпраці, освіти та національнихменшин.
9.3. Реорганізація та ліквідація закладу освіти здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства України.
Х. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
10.1. Зміни та доповнення до цього Статуту затверджуються засновником та підлягають реєстрації у встановленому чинним законодавством України порядку.
10.2. Питання, не врегульовані даним Статутом, регулюються чинним законодавством України.